Obchodní podmínky a reklamační řád

Obchodní podmínky (kupní smlouva a reklamační řád)
Aktualizované obchodní podmínky jsou platné od 28. 1. 2023

Úvodní ustanovení

Tyto Obchodní podmínky platí pro nákup zboží v internetovém obchodě www.lifechi.cz

Provozovatel eshopu:

Tomáš Měřínský, Křižanovice u Vyškova 58, 682 01 Křižanovice u Vyškova, IČ: 03038009

K realizací objednávky je nutné přečíst a souhlasit s všeobecnými obchodními podmínkami a reklamačním řádem:

Prohlášení kupujícího:
– Odesláním objednávky potvrzuji, že je mi více než 18 let a jsem zcela svéprávný /svéprávná.
– Prohlašuji, že nakupuji pouze suroviny a produkty, ke kterým mám dostatek znalostí a ověřených informací o jejich vlastnostech a možnostech bezpečného použití.
– Beru na vědomí, že produkty nabízené v tomto e-shopu nejsou schválenou náhradou systémové zdravotní péče.

Podmínky prodeje:

1. Platné jsou objednávky realizované pouze přes systém e-shopu www.lifechi.cz, jelikož je třeba před odesláním objednávky přečíst a souhlasit s obchodními podmínkami (kupní smlouvou) tohoto obchodu. Potvrzená objednávka je pro obě strany závazná. Kupující a prodávající mají právo odstoupit od kupní smlouvy dle níže uvedených podmínek (viz odstavec “Odstoupení od smlouvy”).

2. Vyhrazujeme si právo zrušit nebo upravit objednávku nebo její část v případech, že zboží není skladem nebo se již nedováží, nebo se výrazně změnila jeho cena. V tomto případě budeme zákazníka o této skutečnosti neprodleně informovat.

3. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu s osobami, které nerespektují stanovené obchodní podmínky e-shopu (zvláště pak, pokud vznikne podezření na zneužití surovin nebo neznalost problematiky dalšího zpracování surovin, zákazník je nekontaktní nebo nereaguje na výzvy, zákazník uvedl nekorektní nebo neúplné údaje pro řádné zpracování objednávky, zákazník dříve nevyzvedával objednávky zasílané na dobírku).

4. Tento e-shop nabízí převážně prvotní suroviny pro individuální zpracování zařazené mimo potraviny v základní koncové sazbě, pokud není v popisu produktu uvedeno jinak.

5. E-shop LifeChi provozuje komunitní maloobchodní prodej pro konečné spotřebitele.

Potvrzení objednávky:
Každá realizovaná objednávka bude potvrzena e-mailem na elektronickou adresu uvedenou v kontaktních údajích. Doručením tohoto e-mailu tak dochází k potvrzení o uzavřené kupní smlouvě mezi kupujícím a prodávajícím. V případě, že notifikační e-mail neobdržíte do jedné hodiny po potvrzení a odeslání objednávky, zřejmě byl kontaktní e-mail v objednávkovém formuláři uvedený s chybou nebo nebyla objednávka v posledním kroku realizace řádně odeslána. V tomto případě nás co nejdříve kontaktujte.

Zpracování objednávek:
Zboží zasíláme prostřednictvím přepravních služeb České pošty, PPL (Česko, země EU) nebo společností Zásilkovna (Česko, země EU) – ceník a typy přepravy jsou uvedeny níže. Přednostně odbavujeme předplacené objednávky v nejkratším možném termínu po promítnutí platby na našem bankovním účtu. Od okamžiku odeslání potvrzené objednávky až do expedice balíčku zasíláme na e-mail uvedený v objednávkovém formuláři notifikační zprávy o stavu zpracování objednávky a po její expedici i sledovací číslo zásilky. Zákazník má prostřednictvím automaticky generovaných e-mailů z e-shopu stále přehled, v jakém stavu se jeho objednávka nachází. Po doručení zásilky bude tato objednávka zaevidovaná v našem systému jako zrealizovaná. Faktura je součástí zaslaného zboží přiložena v balíku objednaného zboží.

Platební podmínky:

Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
  • bezhotovostně platební kartou
  • bezhotovostně prostřednictvím platebního systému (ComGate)

Online platby pro nás zajišťuje platební brána ComGate. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány.

Platba kartou

Nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány ComGate zadáte číslo karty, datum platnosti a CVC kód – tři čísla, která najdete v podpisovém proužku na zadní straně karty. Vše je zabezpečeno standardem 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o zadání číselného kódu, který obdržíte SMSkou od své banky.


Platba bankovním převodem

Okamžitá platba prostřednictvím internetového bankovnictví. Platební brána ComGate vás přesměruje do vašeho internetového bankovnictví, kam se přihlásíte jako obvykle a zde potvrdíte už připravený platební příkaz. 


Po dokončení platby budete přesměrováni zpět do obchodu. Platba je potvrzena okamžitě, budeme bez odkladu pokračovat v realizaci objednávky.

Kontakty

ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel:  +420 228 224 267

Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 24 hodin od uzavření kupní smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby (tj. číslo objednávky). V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

Předplacené objednávky (bankovní převod):
Ihned po realizaci objednávky s platbou předem bankovním převodem e-shop odesílá aktuální platební údaje v notifikačním e-mailu s předmětem “Čeká se na dokončení bankovního převodu” na elektronickou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.

– V rámci České republiky lze objednávku uhradit předem bankovním převodem z kterékoliv jiné banky působící na území ČR. Platby bankovním převodem realizované prostřednictvím mBank banky jsou ihned po realizaci platby promítnuté na našem účtu a nedochází tak ke zpoždění zpracování a odeslání objednávky (doporučujeme).

– V rámci Slovenské republiky lze objednávku uhradit předem bankovním převodem z kterékoliv jiné banky působící na území SK. Platba je bez poplatku a je realizována jako běžná vnitrostátní platba bankovním převodem.

– V rámci ostatních států eurozóny lze objednávku uhradit předem bankovním převodem z kterékoliv jiné banky s působností ve státech EU. Platba se realizuje jako tzv. Europlatba.

Po promítnutí částky na našem účtu je zákazník informovaný notifikačním e-mailem s předmětem zprávy “Platba přijata”. Faktura je součástí zaslaného zboží přiložena v balíku objednaného zboží.

Objednávky na dobírku (platba při převzetí):
Zásilky na dobírku odesíláme v rámci České republiky a Slovenské republiky prostřednictvím České pošty a společnosti Zásilkovna. Do ostatních zemí EU zásilky na dobírku neodesíláme. Objednávky na dobírku adresované na Slovensko je možné realizovat v měně CZK nebo v měně EURO.

Osobní odběry:
Objednávku pro osobní odběr je třeba uhradit bezhotovostně, platbou předem bankovním převodem (důvodem je zrušení hotovostních plateb kvůli osvobození od EET). V případě požadavku osobního odběru dohodneme oboustranně akceptovatelný termín převzetí v rámci pracovních dnů. Jakmile bude zboží připravené k odběru, posíláme e-mail s předmětem zprávy “Objednávka připravena k osobnímu odběru” s žádostí o návrh tří možných termínů osobního převzetí. Ideální je dohoda na konkrétní den a hodinu ( s tolerancí max. +/- 20 minut ).

Nekontaktní zákazník – odstoupení od smlouvy: Pokud neobdržím do 7 kalendářních dnů od odeslání avíza k vyzvednutí objednávky žádnou reakci s návrhem termínů na osobní odběr objednaného, zaplaceného a připraveného zboží, odstupujeme od kupní smlouvy a blokované zboží vracíme do prodeje. Uhrazená částka bude bezodkladně vrácena zpět na zdrojový účet.

Odesílání zásilek a dodací lhůta:
Zásilky jsou kompletované a expedované v pracovních dnech.
Svozy zásilek, čili reálné převzetí přepravcem Zásilkovna, PPL a Českou poštou 3x týdně.
– Předplacené objednávky (platba předem bankovním převodem) jsou expedované přednostně, nejpozději však do 5 pracovních dnů od datumu přijetí platby.
– Objednávky na dobírku (platba až při převzetí zásilky) jsou expedované do 7 pracovních dnů od datumu přijetí notifikační zprávy s předmětem “Probíhá příprava objednávky”.
Následná doba přepravy od datumu obdržení notifikační zprávy s předmětem “Vyřízená objednávka” nebo “Zboží odesláno” je závislá na dodacích lhůtách zvolené přepravní služby. Od odeslání až do okamžiku doručení je zásilka ve správě přepravní společnosti, která také poskytuje případné SMS zprávy, sledovací číslo zásilky a možnost on-line sledování pohybu zásilky.

Nedoručené (nevyzvednuté) zásilky:
– U nedoručených předplacených objednávek (platba předem bankovním převodem) po vrácení zásilky na provozovnu, bezodkladně kontaktujeme e-mailem nebo telefonicky zákazníka s žádostí o řešení vzniklé situace. V případě nedoručení zásilky vinou přepravní společnosti lze na základě dohody s adresátem 1x opakovat odeslání zásilky bez nutnosti navýšení přepravních nákladů. Pokud si adresát nevyzvedne uloženou zásilku ve stanovené úložní lhůtě daného přepravce, bez zbytečných odkladů vracíme uhrazenou částku zpět na zdrojový bankovní účet, pokud není dohodnuto jinak.

– U vrácených zásilek zasílaných na dobírku může zákazník požádat o opětovné zaslání zboží. Konkrétní situace se pak řeší individuálně e-mailem nebo telefonicky. Nevyzvednutí nebo odmítnutí objednaného zboží na dobírku bez uhrazení nákladů z uskutečněné přepravy (viz ceník níže) je považováno za porušení kupní smlouvy ze strany zákazníka a případné následné objednávky s požadavkem zaslání zboží na dobírku budou zrušeny bez udání důvodu.

Odpovědnost za škody:
Prodejce nenese odpovědnost za škody vzniklé na zdraví a majetku způsobené neuváženým, nesprávným či neodborným užitím surovin z nedbalosti, neznalosti věci, nebo v případě zneužití prodávaných surovin. Kupující přebírá po zakoupení zboží plnou odpovědnost za případné ekologické škody z nesprávné likvidace nepoužitého nebo nespotřebovaného zboží.
Naše dobrá rada: Dokud si nejste přesně jisti co kupujete a jak surovinu použít, nechte si nejprve poradit odborníkem nebo načerpejte dostatek korektních informací z ověřených zdrojů.

Reklamační podmínky:
V případě, že Vám bude balík doručen s viditelným poškozením, nepřebírejte jej od přepravce. Na pozdější reklamace závad vzniklých poškozením zboží při přepravě nebude brán zřetel, reklamaci budete moci uplatnit pouze u přepravní společnosti. Reklamace týkající se kompletnosti dodávky nebo kvality dodávaného zboží akceptujeme do 2 dnů po převzetí zásilky od přepravce. Takové případy vyřešíme neprodleně e-mailem nebo telefonicky. Po uznání reklamace budete vyzváni k zaslání reklamovaného zboží zpět na adresu dodavatele. Zboží neposílejte na dobírku. Částka odpovídající kupní ceně reklamovaného zboží včetně nákladů za přepravu Vám bude bez zbytečných odkladů vrácena na dohodnutý bankovní účet do 3 pracovních dnů po přijetí reklamovaného zboží.

Odstoupení od smlouvy:
Prodejce si vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy a zrušit objednávku v celém rozsahu, a to buď s vysvětlením důvodu nebo bez udání důvodu. Zákazník má právo zrušit realizovanou objednávku nejpozději do 1 hodiny od přijatého potvrzení o její realizaci. Stornování objednávky lze učinit pouze písemně s uvedením čísla objednávky, a to prostřednictvím e-mailu odeslaného na adresu: info@lifechi.eu. Kupující má právo do 14 kalendářních dnů od převzetí zásilky odstoupit od smlouvy a do 14 kalendářních dnů vrátit zboží prodejci (viz. § 1831, odstavec 2 NOZ) bez udání důvodu (dále pak § 1829 odst. 2 NOZ). Z povahy zboží vyplývá, že nesmí být znehodnocené, použité a musí být v originálním, zapečetěném a nepoškozeném obalu. Vrácení zboží se provede prostřednictvím přepravní společnosti nebo osobně na adrese provozovny (viz sekce Kontakt). Pokud je zboží zasláno zpět prostřednictvím přepravní společnosti, je třeba jej zaslat s pojištěním na cenu hodnoty zboží na adresu provozovny. Nezasílat na dobírku! Součástí procesu vrácení zboží do 14 kalendářních dnů bez udání důvodu je poučení prodejcem a vyplnění formuláře pro odstoupení od smlouvy. Předtištěný formulář s poučením bude zaslán zákazníkovi e-mailem (viz NOZ §1820 odst. 1 písmeno “f”). Po vrácení a kontrole zboží bude zákazníkovi zaslána kopie opravného daňového dokladu. Po podepsání a odeslání opravného daňového dokladu zákazníkem zpět prodejci (kurýrem, poštou nebo e-mailem), bude po přijetí a kontrole podepsaného opravného daňového dokladu bez zbytečných odkladů vrácena finanční částka odpovídající fakturované ceně v objednávce na dohodnutý bankovní účet.

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (reklamační formulář):

Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž je dostupný zde: reklamacni-protokol.docx

Nedokončené platební transakce:
Objednávky učiněné s volbou platby bankovním převodem jsou splatné do 5ti pracovních dnů, pokud není dohodnuto jinak. Jestliže se platba po třech pracovních dnech od realizace objednávky nepromítne na našich bankovních účtech, v nejasných případech posíláme e-mailem dotaz na nedokončenou či nezdařenou transakci. V případě, že platba nebyla realizovaná nebo náš dotaz na platbu zůstane bez odpovědi a požadovaná částka za zrealizovanou objednávku nebude do 5ti dnů od učinění objednávky promítnuta na našem účtu, objednávku bez dalších upomínek rušíme a blokované zboží vracíme zpět do prodeje. Jestliže bude platba provedena nebo promítnuta na našem účtu po termínu splatnosti 5dnů na zrušenou objednávku v systému e-shopu, uhrazenou částku vracíme bezodkladně a v plné výši zpět na zdrojový bankovní účet plátce. Objednávku je pak možné učinit znovu. Případné předchozí slevy nebo původní výhodnější ceny ze stornované objednávky nelze zpětně vyžadovat.

Mimosoudní řešení sporů:

  • K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  • Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Ochrana osobních údajů:
Provozovatel e-shopu prohlašuje a zavazuje se, že veškeré údaje, které získá od svých zákazníků a které jsou potřebné k objednání produktů, budou sloužit pouze pro komunikaci se zákazníkem a nebudou poskytnuté třetím osobám. Osobní údaje budou bezpečně uloženy, shromažďovány, zpracovávány a archivovány z důvodu vedení účetních záznamů a dokladů po dobu 5 let, dle zákona o účetnictví č. 563/1991, od datumu poslední realizované objednávky. Zákazník má právo vyžádat si vymazání veškerých osobních údajů bez zbytečného odkladu, pokud již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromažďovány nebo zpracovávány a pominul-li zákonný důvod jejich případné archivace. Zákazník má právo na získání informací o účelu a rozsahu zpracování jeho osobních údajů.


Heureka.cz (Ověřeno zákazníky):

„Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.“


Ceny přepravy jsou aktualizované a platné od 3. 1. 2020.

Přeprava zásilek v rámci České republiky:
Česká pošta (Do ruky)* | Jednotná cena přepravy včetně všech poplatků 149 Kč, (dobírka +22 Kč)
Zásilkovna* | Jednotná cena přepravy včetně všech poplatků 59 Kč, (dobírka +22 Kč)

PPL* | Jednotná cena přepravy včetně všech poplatků 99 Kč, (platba předem)

Přeprava zásilek v rámci Slovenské republiky:
Česká pošta (Do ruky)* | Jednotná cena přepravy včetně všech poplatků 7 EUR, (dobírka +1 EUR)
Zásilkovna* | Jednotná cena přepravy včetně všech poplatků 3 EUR, (dobírka +1 EUR)

PPL* | Jednotná cena přepravy včetně všech poplatků 11 EUR, (platba předem)

Přeprava zásilek v rámci států Evropské unie:
Czech post (Priority mail in EU) | Přepravní náklady do ostatních zemí EU 11 EUR

Odesláním objednávky souhlasím s výše uvedenými obchodními podmínkami.